tisdag 30 november 2010

For nagra veckor sedan var jag i Epping Forest. Det var trevligt och har ser ni lite bilder fran det, Jag hade helt fel skor for det sa mina skor blev lite smutsiga.
Chingford ar ett litet trevligt samhalle, med oberoende butiker och inte sa mycket kedjebutiker. Annars sa verkar manga stader i England drabbats av fenomenet "Clone Town", vilket betyder att "High Street" tagits over av kedjor, som gor shoppingen till en ratt trist upplevelse. Lite samma utveckling har vi ju i Sverige ocksa.










Queen Elisabeth I Hunting Lodge, som byggdes ar 1543 for Henrik VIII. Stugan ligger i anslutning till skogen. Tyvarr var den stangd nar jag ville besoka den.





Ovanstaende bilder ar nar jag var pa Docklands Museum med lantagarna fran biblioteket. Varje torsdagformiddag har jag en aktivitet med pensionarer. For att aktivera dem lite tog vi en tur till museet i Docklands vilket de uppskattade mycket.





En bild jag tog fran vart kok i huset samma dag som den forsta snon kom.



Igar var jag i Islington. Alltid trevligt med aterbesok. Jag passade pa att dricka en latte med Gingerbread smak samt kopte mig en ny mossa. Vintern har kommit till London med minusgrader och det ar riktigt kallt ute nu. Men man far lite julstamning nu nar snon ligger dar pa marken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar