fredag 31 december 2010

Gott Nytt Ar!

Det har hant en del sedan jag senast bloggade. Pa vag till Sverige fastnade min resvaska pa London Heathrow och jag fick lana klader
i nagra dagar. Det gick ju bra, men jag var desto gladare nar vaskan kom fram. Systerbarnen far istallet for julklappar nyarspresenter.

Annars har ju vadret var riktigt "juligt" i ar med mycket sno. Jag har ocksa varit pa lite utflykter i grannskapet och da i forsta hand Malmo

Citytunneln har ju forenklat resandet till Triangeln dar en av mina kompisar bor och stationen sag ren och snygg ut jamfort med London. Att manga sager
att det ar renare i Skandinavien ar ju for att det bor mindre folk dar.

Haromdagen var jag pa bio med min lillasyster och sag Narnia: Prins Caspian och Skeppet Gryningen. Det var en positiv overraskning och battre
an forra filmen som var lite for mer fokuserad pa vald. Har fanns en historia att beratta och Eustace var "excellent" i sin roll som den sure kusinen.
Rekommenderas! Men se den i 3D.

Jag har ocksa hunnit med att traffa lite kompisar. Jag var i Helsingborg for nagra dagar sedan. Det hander ju alltid ngt galet nar jag traffar dem. Denna gangen var det en dorr som inte ville oppna sig.
Kan ju bero pa att jag inte sag att det fanns ett handtag dar kanske? :-p Kafferepet i Helsingborg hade fraschat upp sig och var riktigt trevligt. Om det ar nagot jag saknar i England
sa ar det klassiska cafeer. Det finns sjallosa cafekedjor som Starbucks, men konditorier verkar saknas. Mojligtvis finns det men
isafall far jag leta vidare. Gott kaffe och gott vaniljhjarta samt trevligt sallskap gjorde besoket vart modan.

I Malmo har de en trevlig pub som heter The Green Lion Inn med god mat och bra ol. Var dar i mandags med en annan kompis. Denna gangen hade inget galet dock..Kanske tur det :)).

Nu i sista sluttampen pa det gamla aret onskar jag alla som laser min blogg ett Gott Nytt Ar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar