tisdag 17 maj 2011

Hastings & S:t Leonards-on-the-sea















Idag har jag varit i S:t Leonards och Hastings. Det var en trevlig tur och trevligt att se havet. Vadret borjade bra iallafall. Jag ar glad att jag ej hade shorts pa mig, for det ar alltid kallare vid havet. Min utflykt startade i orten S:t Leonards som var trevlig och den var lugn. Det passade mig bra, for jag ville bara koppla av idag.

Jag hade ingen lust att ga pa museum i Hastings sa jag strosade mest runt. De hade restauranger dar men inget som lockade sa jag fick laga ordentlig mat nar jag kom hem. Fish & Chips i all ara, och det hade de mycket av! Det fanns iofs andra restauranger ocksa, men jag vill ha nagot som var latt att ata vid havet. De salde dock fisk vid hamnen i Hastings, men lite svart att frakta hem, sa det fick bli att vara hungrig tills jag fann nagot lampligt. Kan vara bra att veta till en annan gang att man tar med sig mat om man aker dit fler ganger. Hastings Old Town hade en del lite intressanta butiker. Alltid kul att finna lite udda butiker. Positivt att finna ett bageri som salde uteslutande organic (KRAV). Pa det hela taget en trevlig utflykt och kaffet pa taget hem var gott.

Hastings ar ju kant for slaget vid Hastings 1066 och det marknadsfor det ratt mycket. De hade en bergbana man kunde ta upp till slottet. Jag gillar dock inte hojder, sa jag undvek att ta bergbanan. Slottet ar en ruin sa for att aka dit upp far det vara vart modan. Det finns en del att gora i Hastings, passar nog battre for dagar da solen haller sig borta. Jag far kolla in museerna en annan gang.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Känner igen några av platserna från Hastings, tycker jag... Det var ju ett tag sen (-96) som jag var där, men ändå, kul att se!
    Ses på söndag hoppas jag. Lycklig resa, kram!

    SvaraRadera