måndag 29 oktober 2012

Clerkenwell

I helgen var jag i Clerkenwell for andra gangen. Jag var dar helgen innan for att kolla in en marknad som skulle varit daar. Jag saag inte en skymt av en marknad. Istallet blev jag naastan overkoerd av en cyklist och senare en taxibil. Vad goer man inte foer lite spaenning i vardagen?

Denna gangen besoekte jag omradet igen och gjorde ett aterbesok i en trevlig bokhandel. Jag promenerade ocksa upp till Angel och besoekte HMV samt koepte en pretzel med kanelsmak. I omradet finns ocksa en dansteater som heter Sadler's Wells. Den var god, men kanske lite for mycket socker. Efter det begav jag mig hemaat. Solen hoell sig framme medan jag besoekte en annan bokhandel och kollade i skyltfoenstret pa en italiensk deli. Jag ar i en italiensk period just nu och lagar mycket mat fran Italien. Det ar latt och kraever inte sa mycket anstraengning :). Det boerjade regna sa jag begav mig till tunnelbanan. Regnet kom rejaelt saa jag blev en aning bloett pa vaagen hem. Men vad goer det? Jag hade en trevlig dag ute hursomhelst.

Imorgon baar det av till Warwick och Leamington Spa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar