torsdag 25 april 2013

Newcastle, Durham etc


Jag har inte uppdaterat bloggen pa laenge nu. Jag har som vanligt gjort lite utflykter under paesken. Paa vaag till King's Cross tog jag istaellet for tunnelbanan snabbtag vilket bara tog 7 minuter. Bra att goera om man har brattom!  Jag skulle naemligen aaka med ett tidigt morgontaag till Newcastle.

Jag var tyvaerr forkyld saa jag fick inte ut fullt av besoeket. Trots det sa fick jag uppleva manga trevliga saker och hoejdpunkten paa resan var nog att se Durham Cathedral som ligger majestatiskt paa en klippa (tror jag) och vakar oever staden. I sommar taenkte jag besoeka omraden i naerheten som jag inte hann med denna gaangen. Det aer ett mycket intressant med delar av Hadrians Wall i naerheten.

Kingston-upon-Thames besoekte jag naagra dagar senare efter hemkomsten fraan Newcastle. Det var en trevlig marknadsstad som ligger vid Themsen. Daer koepte jag en kaffebryggare hos Clas Ohlson.

Jag hann ocksa besoeka Faversham som hade manga gamla vackra hus. Jag aakte dit med snabbtaget vilket gjorde att resan tog mindre tid.

Jag koepte biljetter till Pompeji-Herculaneum utstaellningen pa British Museum foerra fredagen. Jag passade aeven paa att kolla in Parthenon-avdelningen. Kanske lite foer mycket huvudloesa statyer, men raett ok aendaa.

Foerra helgen var jag i Regent's Park eftersom vaedret var bra. Det aer min favoritpark i London.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar