söndag 6 mars 2011

Manchester










































I helgen var jag i Manchester. Efter att ha varit i Liverpool trodde jag staden skulle vara nagot liknande. Jag blev lite besviken. Befolkningen var inte alls lika trevlig och city var inte speciellt vackert. Det fanns inte heller nagon arkitektur som dominerade. Istallet var det en misch-masch av byggnader som gav staden ett oorganiserat intryck. Det fanns dock nagra guldkorn och det var museerna. Museum of Science och Technology var intressant, som gav Manchesters industrihistoria. De var huvudstaden for cotton, nar det en gang i tiden begav sig. Imperial War Museum North var ett fascinerande museum med cool arkitektur. Jag gillade speciellt och sitta i kafeet och titta ut over vattnet. Manchester har ingen waterfront, men Salford som ligger en liten bit fran Manchester har. Sa pa det hela taget var det inte en sa illa upplevelse. Mina forvantningar var dock lite for hoga, sa jag blev en aning besviken nar de inte levde upp till det som jag hade last om i guidebocker och liknande.

Jag lagger till lite bilder i bloggen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar