onsdag 23 februari 2011

Shoreditch




Sverigevarning pa denna bilden. Stationen sag ultramodern ut, hade en anstrykning av 60-tals bunker dock pa utsidan. Insidan av stationen sag dock frasch ut.



Dessa numera defunct tunnelbanevagnar har en ny funktion. De ar numera inredda som kontor, som man kan hyra.



Nagra duvor bodde i denna rivningskak. Det verkade dock inte som huset var under listan over hus som skulle rivas i omradet. Duvorna verkade trivas iallafall :)



Igar tog jag mig en liten tur till Shoreditch i stadsdelen Hackney. Jag hade hort om stadsdelen och ville utforska den sjalv. Tyckte inte den foll mig sa mycket i smaken dock. For mycket trafik och inget riktigt "centrum". Jag reser runt i London, for att kolla in omraden jag kan tanka mig flytta till efter Stratford. Shoreditch hade en del intressanta butiker och restauranger dock. Lite for utspritt dock och man gick runt i cirklar. Jag utforskade de sma granderna med butikerna och restaurangerna och de sag intressanta och spannande ut. Butiker man ej finner overallt och inga kedjeaffarer utan sma sjalvstandiga butiker. Jag skulle dock ej rekommendera granderna efter morkrets inbrott.

Om jag har ett omrade jag foredrar i detta fallet ar det nog Islington. Det ser trevligt ut aven dagtid, vilket denna stadsdelen inte gjorde. Hur det ser ut i Shoreditch pa kvallen kan jag ej uttala mig om.

Till Shoreditch flyttade konstnarer och andra som jobbar i kreativa yrken nar Notting Hill blev for dyrt. Nu sags det att aven Shoreditch borjar bli for dyrt, sa konstnarerna flyttar vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar