söndag 6 februari 2011

Brighton










Igar var jag i Brighton. Stan gor sig bast pa sommaren, men jag saknade havet och ville dit. Jag ar uppvaxt nara havet, sa Themsen ar inte ett tillrackligt substitut for att fa fram den dar frihetskanslan som havet alltig ger hos mig.

Vadret var inte speciellt mysigt, men man kan inte fa allt. Vagornas dan var befriande dock. Det ar verkligen nagot speciellt med havet!

De hade forutom den varldsberomda Royal Pavilion ocksa ett intressant arts och gallery museum. Ett trevligt kafe och man slapp folkmassorna som man aldrig riktigt kan undvika i London var man an ar.

Om man ar ute efter skivaffarer, sa ar Brighon ett bra val. Jag fann flera intressanta affarer dar. Manga oberoende butiker ocksa om man trottnat pa de gamla vanliga kedjebutikerna. Bokhandlare fanns nagra stycken samt nagra antikvariat.

Jag funderar pa att ta mig en tur dit i april igen, da ar nog vadret battre och man kanske kan sitta ute om vadret tillater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar