måndag 26 mars 2012

Forest Hill
























Efter Norwich jag har hallit mig i trakterna kring sydostra London och omradet Forest Hill. Det ar latt att ta sig dit fran Stratford. Man tar forst tunnelbanan till Canada Water och sedan London Overground till Forest Hill. En dag besokte jag museet Horniman Museum. Ett intressant museum, men med lite for mycket uppstoppade djur for min smak. Jag gillade dock musiksamlingen i kallaren. Man kunde aven hoera vissa musikstycken. Eftesom jag fortfarande gillar Japan sa lyssnade jag pa lite musik fran Japan men ocksa andra stycken. Jag besokte aven deras kafe och at en vegetarisk quiche och drack en gingerbeer. Alkoholfri sa klart :). Detta museum hade ocksa en trevlig park som jag satt i och lapade sol.

I helgen besokte jag ett annat museum i omradet. Det var en bit att ga fran stationen men det var vart det. For den ringa summan av £5 fick man se tavlor av kanda mastare fran framforallt Holland. Aven en svensk hade smugit sig in i samlingarna Michael Dahl, vilket jag inte hade hort om innan. Som vanligt besokte jag museets kafe och at en mycket god morotskaka och drack en kanna gront tee. For er som undrar sa hette stallet Dulwich Picture Gallery. I anslutning till museet fanns en trevlig park och det var varmt i helgen sa det var mycket aktivitet dar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar