söndag 4 mars 2012

Norwich























Igar var jag i Norwich i Norfolk. En trevlig liten marknadsstad som aven har ett universitet. Staden hade vindlande sma gator och charmiga hus, men aven vacker katedral. Nar jag var dar holl kyrkokoren pa med en repetition vilket gav en valdigt vacker klang i denna statliga byggnad. Norwich har ocksa ett slott som jag besokte med intressanta utstallningar. Hur de forsvarade slottet hade man sett innan, men vissa delar var intressantare an andra. Jag passade aven pa att ata en vegetarisk quicke i slottets trevliga cafe. Norwich har ocksa en daglig marknad dar de saljer de ena och det andra.

For afternoon tea besokte jag ett kafe som var inrymt i ett gammalt hus och var mycket charmig. Det blev creamtea med scones.

Vadret holl i sig medan jag var inne i slottet sa jag slapp regnet. Senare pa dagen sken solen och det kan ni se pa de sista bilderna. Jag hann inte med allt som jag hade tankt sa ett aterbesok far jag gora vid ett annat tillfalle.






Har problem ladda upp bilder sa det far jag gora en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar