måndag 13 februari 2012

Nytt ar nya mojligheter 2012

Denna bloggpost blir lite langre an vanligt. Den senaste tiden har jag inte gjort nagra intressanta utflykter sa det ar skalet till att jag inte skrivit nagot i bloggen. Sedan jag forlorade min gamla kamera i Madrid, har jag inte haft mojlighet att ladda upp nagra nya bilder.

Forra aret lamnade jag mitt senaste jobb nar kontraktet tog slut. Jag hade trevliga arbetskamrater, men jobbet var inte sa utvecklande sa det var bra att jag slutade dar.

Hursomhelst sa har jag nyligen borjat ett nytt jobb pa ett skolbibliotek i Hackney. Biblioteket ar i behov av en uppfraschning och det ar vad jag hade tankt gora. Denna veckan ar jag ledig fran skolan, eftersom det ar half term. Under ledigheten har jag tankt planera hur jag ska utveckla skolbiblioteket.

Jag har ocksa tankt att aka till Crystal Palace for att se pa dinosaurierna som de har i Crystal Palace Park, men min nya kamera maste jag ha forst. Crystal Palace var en kand byggnad under varldsutstallningen ar 1851, som fanns i Hyde Park. Nar utstallningen stangdes flyttades hela byggnaden till Sydenham i sodra London. Bygnaden brann upp 1936, sa det finns inte mycket kvar av sjalva byggnaden. Parken ska visst vara vart ett besok dock.

Pa fredag ska jag aka till Kent (nej jag ska inte besoka Eskilstunabandet) och staden Rochester. Forhoppningsvis har jag med mig kameran da.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar