söndag 15 juli 2012

Barbican

Jag har inte skrivit pa sista tiden for jag har inte gjort sa manga utflykter och jobbet har ocksa tagit sin beskarda del av kakan :). Men nu naer jag har sommarlov till September kommer jag resa runt lite i London och stadsdelar jag inte besokt.

Det har blivit ratt mycket bilder fran City of London,eftersom den stadselen ar perfekt att besoka pa helgerna. Lugn och tranquilt.

De senaste veckorna har jag besokt omradet dar Barbican finns. Det ar ett hiskligt fult 60tals bygge men har sin charm, speciellt gatorna runt omkring byggnaderna. Det byggs mycket runt komplexet vilket ger omradet en intressant mix av brutalism och nyare arkitektur. Jag har tagit bilder i omradet. Det blev nagra turer dit for jag var inte nojd med resultaten fran de forsta bilderna. En av dagarna regnade det sa jag sparade bara bilderna fran Barbican. Det komplexet ar inte snyggt oavsett vader. Jag akte dit dagen efter och tog bilder runt Smithfields Market, Newgate (dar det forr fanns ett fangelse) Old Bailey haller till dar nu och ar en domstol for allvarliga saker som mord. Jag begav mig ocksa till Fleet Street for lite fler bilder och nagra fran Chancery Lane.





























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar