söndag 22 juli 2012

Richmond






















Idag har jag gjort ett aterbesok i Richmond. Jag var dar for nagra ar sedan med en svensk kompis som bodde i London. Jag tyckte det var laege att aka igen eftersom vadret har varit fantastiskt idag. Richmond ligger vackert vid Themsen och har ocksa en vital stadskarna med badje de sedvanliga butikerna, men ocksa andra spannande affarer, cafeer och restauranger. Denna gangen gjorde jag en storre vandring och sag aven resterna av Richmond Palace. Slottet som Henry VIII bodde i ett tag innan han flyttade till Hampton Court Palace i narheten. Elisabeth I bodde dar dock tills din doed. Jag satt ocksa vid floden och njot av det vackra vadret. Avslutniningsvis begav jag mig till Richmond Hill for att beundra vyn som blev skyddad av parlamentet i 1902 fran bebyggelse. Det ser likadant ut som konstnarerna hade forestallt sig det. Mycket vackert med batarna pa floden Themsen. Fran utsiktspunkten kunde man lasa om historien bakom det hela och vilka byggnader som finns. Det ar den vanstra sidan som ar skyddad for pa andra sidan kan man se bebyggelse. Trots det kanns det som man kommit langt ifran storstan, med mil efter mil av bara skog sa langt ogat kan naa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar