lördag 21 juli 2012

Temple, Barnes och Putney

I veckan atervande jag tillbaks till Temple for jag gillade den platsen.En oas mitt i centrala London. Jag gick ocksa pa en utstallning om London's arkitektur innan jag besokte Temple. Jag begav mig ocksa pa en promenad langs Themsen.

























Idag var jag i Barnes. Jag hade planerat att aka dit for flera veckor sedan men vadret har varit sa daligt sa det var aldrig lage for det. Idag blev det dock av. Det var en trevlig plats nara Themsen. De hade ocksa en kyrkogard som Gud maste ha glomt. Jag vandrade runt mycket dar och tog bilder pa intressant arkitektur. Men jag passade ocksa pa att vila i en narliggande park som fanns dar. Det ar lugnare i Barnes an dar jag bor sa jag forstar att manga barnfamiljer hellre bosatter sig dar om de har pengar. For dyrt ar det! Men manga trevliga sma fik och butiker fanns dar. Taltet ni ser pa bilden ar en tomb i form av ett beduintaelt. Upptacksresanden Sir Richard Francis Burton och hans fru ar begravda dar. Den var en aning svaar att hitta men jag lyckades till slut.

En plats som jag dock anser var hojdpunkten var Putney. Det ligger vackert vid floden och det var avkopplande att sitta dar och se pa batarna som passerade forbi. Putney ar inte sa svart att ta sig till heller, sa den platsen rekommenderas. Tanken var att jag skulle kombinera Barnes och Richmond idag. men det blev for mycket sa det far jag ta en annan gang.















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar