torsdag 8 oktober 2009



Då har jag lite mer att berätta från mina äventyr i Storbritannien. Allt praktiskt är inte riktigt löst än..men jag hoppas att det fixar sig snart. Fortfarande är jag i kappsäck ocn nu jag har lämnat vandrarhemmet vid S:t Pauls för att bo vid London Bridge i stadsdelen Southwark. Kanske lite ungdomligt för min smak, men jag bor i den delen av vandrarhemmet som är för lite äldre människor ;).

Hursomhelst i veckan var jag på JobCentrePlus. Mycket trevligt bemötande. Inte heller fel att en av dem var en aning söt ;). AF är rena skämtet jämfört med JobCentrePlus. Efter mötet skulle jag ta mig till posten (ja, det finns kvar här. Bara i Sverige de avvecklar något sådant). Skulle de göra det här skulle de bli kravaller på gatorna för det är de enda stället man kan få ut sina pengar om man är arbetslös och behöver "benefit". Jag hittade ej dit och inte heller till myndigheten som handhar NI-nummer. För att jobba i Storbritannien behöver du ett National Insurance Number vilket jag ej har än. Jag gav upp och åkte hem och tänkte över hur jag skulle gå vidare med allt. Begav mig mot Whitechapel och där fanns kontoret, men det var stängt. Bättre lycka nästa gång!

Annars har jag mest kollat på rum i olika delar av London. Kan inte gå in djupt på varje rum jag tittat på. Men de har legat på alla möjliga platser. Ikväll ska jag till Tottenham Hale och se på ett rum. Igår var jag och såg det fräschase hittills. Men han var lite för strikt med regler, inte ta hem kompisar till exempel, så jag tar nog inte det rummet heller. Vid det här laget börjar jag lite ledsna för antingen är hyran för hög eller så ligger det far out..Önska mig lycka till!

Jag har noterat att jag har noll lokalsinne. Igår åkte jag fel håll med bussen och fick byta...;).

Annat jag noterat är att tunnelbanestationen Edgware Road dit Bakerloo Line går har ofta problem med hissarna. Igår var dessutom flera linjer inställda pga signalfel vid just Edgware Road. Det händer mycket spännande här, inte en död minut så att säga. Nej, nu kan jag inte sitta här mer..Måste ta tunnelbanan (Victoria Line) för lägenhetsvisning ikväll! Till nästa gång..ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar