söndag 4 oktober 2009





I helgen har jag mest umgåtts med en trevlig österrikare, som bodde på vandrarhemmet så vi hittade på kul saker i helgen. Vi var båda sugna på kaffe så vi gick till Starbucks. Det är nu bevisat att deras kaffe smakar apa. Deras Kaffe Latte smakade mest vatten. Så det var första o sista gången jag går dit för kaffe iallafall. Efter det höll vi dock på att gå vilse på väg till Natural History Museum. Vi hann dit dock, men det tog sin lilla tid. Efter det orkade varken hann eller jag att gå mer så vi tog det tunnelbanan tillbaka. Hamnade på en trevlig pub som hetter Greancoat Boy och åt Fish & Chips. Det blev för sent för musical eller film, så vi tog en pubrunda istället. Två trevliga pubar hann vi med: The CoalHole och The Lord Moon of the Mall. Den sistnämnda på fel sida av Whitehall, så turisterna brukar missa den. Men inte jag ;).

Idag blev det en sväng förbi HMS Belfast, ett gammalt krigsfartyg, som ligger mittemot Towern i London. Intressant, men man kunde ej ta in all information dock :). Drack en mycket god Capucchino på Costa Coffee nära vandrarhemmet. Just nu sitter jag på Svenska Kyrkan och bloggar med andra ord. Ska snart tillbaks till vandrarhemmet. Ska bara ta mig en sväng förbi Waitrose (livsmedelsaffär) på Edgware Road innan jag åker hem mot vandrarhemmet på S:t Pauls. Til' Next time. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar