lördag 31 oktober 2009

Nu när jag har lite tid tänkte jag blogga. Livet går vidare i London och trots att jag inte har ett jobb än, så är det bra här. Jag har fortfarande stort hopp om att få något jobb snart. I London så går man via rekryteringsfirmor om man är intresserad av jobb. En stor skillnad jämfört med Sverige. Jag mår som sagt bättre här och börjar att vänja mig vid att bo här.

Förra helgen hade jag en kompis på besök från Sverige, det var kul för det händer alltid något knäppt när vi umgås. På puben tog jag fel på ketchup och vinäger så min kompis fick vinäger på sina pommes friten. På lördagen var vi på en restaurang och åt och Linda lekte med sin köttbit, så att den for tvärs över golvet i restaurangen. Pinsamt? Nej, inte när hon är inblandad ;). Senare så var vi på Fortnum & Mason och då passade jag på att välta ner en Turkish Delight från hyllan..:)



En ekorre jag och Linda fann i Hyde Park.

Igår kväll var jag på konsert i S:t Martins in the Fields. Det var trevligt att höra musik i den miljön och i kyrkan har de mitt stammisställe Café in the Crypt. Lunchkonserten var häftig för pianisten spelade med mycket inlevelse vilket var en fröjd att se. På kvällen var det med en chamber orchestra. Repertoaren bestod mycket av Händel och Mozart. Kommer nog gå dit fler gånger.

1 kommentar:

  1. Oh vad jag saknar vår höjdar helg! Hade det ab fab! Kommer igen nästa år, var beredd :).

    SvaraRadera