torsdag 1 oktober 2009

I'm back!


Fjärde dagen som Londonsvensk innebär att jag fick släpa iväg mig till ett annat vandrarhem. Det ligger vid S:t Paul's Cathedral. Centralt läge vilket minskar kostnaderna för pendling. Idag ägnades annars åt att gå till JobCentrePlus för att få ordning på det där med pengarna. Jag tror iofs att jag kommer få vänta länge på det. Under tiden får jag bo på vandrarhemmet och försöka uppleva London..med begränsad budget :-p. Hittills tycker jag nog att jag gjort bra ifrån mig. Inget onödigt shoppande förutom någon tidning eller så. Sedan blev det en sväng förbi Svenska Kyrkan för jag behövde hjälp med att ringa ett visst nummer. De ställde upp efter att jag såg hjälplös ut ;-).

Ikväll blir det väl puben eller ngn trevlig restaurang. Det är viktigt att belöna sig själv när man varit duktig...som jag läst någonstans..var det kommer jag ej ihåg :p

Man kommer aldrig göra om en sådan här sak, så det är bara att njuta av det även om man är lite skraj och undrar hur det ska gå för en. Kommer nog efter den första tidens rädsla tycka detta var det roligaste jag gjort. Sverige och Eskilstuna känns som en helt annan värld nu.

Carpe Diem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar