söndag 7 mars 2010

Den senaste veckan har jag besökt sjukvården i England. Jag har haft problem med ett öga och var tvungen att se vad som var felet. Det visade sig att de måste eventuellet utföra en operation om 3 månader om det inte blir bättre. Annars så jobbar jag, men trivs inte så bra på företaget, så jag letar efter nya jobb som är mer utvecklande och intressanta. Utan mina arbetskamrater som är trevliga, hade jobbet varit ännu värre.

Igår var jag inne i centrala London med en kompis. Vi gick in i ett vackert gammalt hus vid Saville Row (förr kända för sina skräddare). Nu hade ett amerikanskt företag öppnat där; Abercrombie and Fitch. Det var i viss mån en bisarr upplevelse. Inne i huset luktade det parfym hela tiden, samt att personalen såg mycket bra ut. Kläderna var inget speciellt och "overpriced." Dessutom spelades det hög popmusik från högtalarna samt att det var mörkt där. Det var som att gå på en nattklubb. Efter att ha besökt denna butik av en slump, vill jag nog ha tillbaka skräddarna. Jag tycker det är "kultur-mord" att låta ett företag med en extrem "utseende"-policy få vara i en sådan fin byggnad. De kan flytta till någon shopping-galleria istället. Vet inte varför landlorden/landladyn godkände det, men denna byggnad förtjänar ett bättre företag inom väggarna än Abercrombie and Fitch.

2 kommentarer:

  1. Kul att följa ditt Londonliv.
    Sköt om dej.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med. Det är ju det som är en del av charmen med London; det gamla vackra. Synd att det försvinner.

    SvaraRadera