onsdag 24 mars 2010











Vadret var bra i sondags sa da passade jag och en kompis pa att besoka Hampstead i norra London. Man far en fantastisk utsikt over London fran Parliament Hill. Av en slump stotte vi pa en teesalong med fantastisk bakverk och i kassan satt en sadan dar engelsk dam, som man bara traffar pa i Agatha Christie romaner med Miss Marple. Jag bestallde en jordgubbsbakelse och min kompis en med choklad. Hampstead ar riktigt trevligt och ligger inte sa langt ifran London, sa har man vagarna forbi London ska man absolut besoka. Det ar som ett helt eget litet samhalle med charmiga grander och butiker.

I veckan nar vadret inte var lika varmt som i sondags begav jag mig av en slump till Embankment och gick in i en tradgard som sag trevlig ut i narheten av tunnel-banestationen Embankment. Den heter Victoria Embankment Gardens och skapades nar Embankment kom till. Varen har kommit till London som en av dessa bilder visar er.



Minnestavla over offren vid terrorsprangningarna i Londons tunnelbana 2005.




Och har lite bilder fran min "walk" langs Themsen mittemot Victoria Embankment Gardens.




Imorgon aker jag en kort svang till Sverige, men ar tillbaka snart och berattar vidare om mina upplevelser i London.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar