söndag 12 augusti 2012

Mayfair

I fredags var jag i Mayfair..jag var inte sa imponerad av omradet fast det ar ett av de dyraste i London. Ambassader och dyra butiker karaktiseras denna del av London. Det har en del fina groena oaser dock. Shepherd Market som var ett stenkast fran valtrafikerade Piccadilly var ett trevligt avbrott fran stimmet.

Mount Street Gardens var en trevlig paus. Det blev en lang promenad darifran till Buckingham Palace och ner till Tate Britain dar jag studerade tavlor nastan sjalv..Haerligt! Kafeet hade en valdigt god sandwich ocksa, en aning dyrt. men ibland maste man unna sig. Jag avslutade kvaellen med att ga fran Tate forbi Big Ben ner till South Bank dar jag passade pa att ta en valbehovlig paus och sedan till County Hall for att sedan aka hem. Det var mycket folk ute tack vare den varma sommarkvaellen och det var en trevlig staemning i luften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar