torsdag 9 augusti 2012

Promenad vid Themsen

Idag begav jag mig ut i det fina vadret och gick en langpromenad fran Tower Bridge till Waterloo. Jag aat en sandwich vid Themsen och studerade batarna pa floden.
Pa floden har de ocksa en liten bat som visar de olympiska ringarna. Pa kvaellen andrar de farghar de 
Jag gjorde en avstickare till Cleopatras Needle som ligger vid Themsen. Det ar en obelisk som britterna tog fran Egypten under 1800-talet. I narheten hade Brasilien sitt hoegkvarter vid Somerset House. Jag kollade in var det var, men gick inte in.

Jag avslutade kvallen med att vara vid Southbank Centre. Det ar lite speciellt att vara dar pa kvaellen, speciellt en varm sommarkvall som det var idag.De olympiska ringarna pa baten jag skrev om tidigare lystes upp pa kvaellen i olika farger. Aven den narliggande bron Waterloo Bridge lystes upp.
Min tur var liknande den jag tog igar..for den promenaden ar min favorit. Bilderna jag tog idag blev bra for solen sken. Jag traffade ocksa pa Wenlock igen. Denna gangen nara Charing Cross Station.

Mitt konto har nu max bilder sa jag kan inte posta fler for tillfallet. Jag ska se om jag kan lanka de jag postar fran Facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar