söndag 5 augusti 2012

Olympic Tour

Idag har jag haft en fantastisk dag. Jag borjade med en tur till Royal Opera House for en ustallning om de olympiska spelen. Det finns inga bilder fran dar for man fick inte ta nagra kort. Utstallningen var intressant. Sedan blev det British Museum for att folja en olympisk trail och se en fantastisk model av Olympia dar det forsta spelen hoells. Det fanns ocksa tid for eftertanke och taenka pa dem som dog i busexplosionen vid Tavistock Square 2005. En minnesskylt fanns som berattade historien.

Eftersom S:t Pancras/Kings Cross lag nara gick jag dit for att kolla hur hotellet sag at nu. Byggnaden ar mest kand for att kallas King's Cross i Harry Potter bockerna vilket inte riktigt stammer. I verkligheten heter den S:t Pancras. Den inte alls lika staatliga King's Cross ligger bredvid. I narheten ligger ocksa British Library. Byggnande i sig ser ut som en trakigt kopcenter, men de hade nagra intressanta citat haengande utanfor som jag tog bild pa. Jag avslutade dagen med att kolla pa fotografier om de som deltar i de olympiska spelen, antingen som taevlande eller involverade pa annat satt.











































TIdigare i veckan sa gick jag en langpromenad ut till Victoria Park for att kolla pa en fotoustallning. Den handlade ocksa om de olympiska spelen. Jags kunde inte hitta vart den skulle vara, sa jag begav mig hem med oforratat arende. Jag fick bra motion pa kopet, sa det var inte helt bortkastat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar