fredag 17 augusti 2012

Olympic Mascots etc

Igar var jag och kollade pa de olika olympiska maskoterna pa Museum of Childhood och en utstallning om olympiska sporter. Det var intressant. Jag visste inte att man kunde fa medalj i gaang. Den hade jag vunnit :).  Jag byggde ocksa en egen idrottsman via dator. Vissa av maskoterna var soeta, andra tilltalade mig inte alls, speciellt inte maskoterna fran nar spelen holls i Los Angeles, Atlanta och Aten. Jag begav mig till Olympiska Parken efterat. Det ar ratt lugnt i Olympiska Parken for tillfallet, men det aendras snart nar Paralympics borjar. Det var mindre vakter och poliser sa jag kunde komma naermare staengslet denna gangen. Omradet runt parken ar som lugnet fore stormen ;). Parken oppnar for allmanheten nasta ar vilket jag ser fram emot

Idag var jag runt i kvarteren runt Marble Arch, men aven i Maryleborne. Man laar sig sa mycket om en stad nar man vandrar runt..sa jag vet hur jag ska visa runt nu om jag far besok. Regent's Park blev ett aterbesok till dar jag stannade till ett tag,  innan jag passerade forbi Marylebone High Street med trevliga restauranger och pubar. Jag borjade bli hungrig sa jag koepte en god sandwich fran Waitrose. Christopher's Place ar en plats som ligger undanskymd fran Oxford Street med restauranger och butiker. Maanga turister missar den vilket jag tycker ar synd. Jag avslutade dagenmed att ga till Belgravia via Mayfair. Jag hade hoert att det skulle finnas en pub lite undanskymd daar. Pa vaagen gick jag forbi Parklane med flotta hotell och dyra restauranger. Jag stannade ocksa till vid ett monument over djur i krig. Det var en fin tanke att taenka pa dem med. Wellington Arch vid Hyde Park Corner var vackert upplyst pa kvaellen och det var folk i roerelse. Jag fann puben i en grand bakom ambassaden for Luxemburg. Det ar darfor det ar saa kul att bo har..du hittar alltid nagot intressant vart du an gaar. Dagen avslutades med en kort promenad till Knightsbridge och tunnelbanan hem. Det har varit mycket varmt idag, imorgon ska bli varmare. Att vila i parken imorgon laater lockande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar