söndag 12 augusti 2012

National Theatre

Igar gjorde jag ett aterbesok i Mayfair. En plats kan vara annorlunda en andra gang. Mount Street Gardens var trevlig och kyrkan hade intressant interior. Men eftersom den var katolsk var den utsmyckad. Enligt mitt tycke lite for mycket. Jag foredrar ptotestantiska i det fallet. Jag passerade forbi Buckingham Palace ocksa och stannade till en kort stund. Det skulle ske ett olympiskt event, vilket aldrig startade sa jag gick vidare.

Jag traffade pa Mandeville och Wenlock igen i Victoria Tower Gardens. Kvallen innan hade jag tagit kort pa dem men de var sa morkt sa jag fick ta om dem.

Passerade forbi Big Ben och tog en tur runt Westminster Abbey. Vissa delar ar oppna sa du behovar inte betala for att ga in..som t ex the Cloisters.
South Bank var busy som vanligt och jag besokte National Theatre for forsta gangen. Jag sag en intressant utstallning om War Horse. Hur de byggde haestarna som ar gjorda i ett speciellt material. Warhorse bugger pa en bok av Michael Morpurgo och handlar om en haest under forsta vaerldskriget. Jag fick blodad tand av besoeket sa nu tankte jag se lite teater i hoest. Jag vet vilka pjaeser jag vill se ocksa.
Idag ar sista dagen av Olympiska Spelen. Det har gatt bra for Storbritannien och vaedret har varit bra. Om nagra veckor ar det dags for Paralympics. Jag ska se avslutningsceremonin pa TV ikvaell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar