måndag 27 augusti 2012

Shoreditch, Brick Lane och Spitalfields

Idag gjorde jag ett aterbesok igen i Shoreditch for nagra graffiti-maalningar vilja jag ta en narmare titt pa efter att ha sett nagra dagen innan men inte fotograferat dem. Jag andrade ocksa asikt lite om Shoreditch. Det finns nagra trevliga sma gator man kan strosa runt i och slippa barerna om man nu inte gillar det. En restaurang sag intressant och var inte sa dyr heller. Jag faar prova den vid nagot tillfaelle. Pa bakgatorna hoerde man inte heller trafiken vilket var ett valkommet avbrott. Omradet ar under standig utveckling, sa man ska kanske ge det en chans. Det blev en lang promenad idag och jag tog mig aven till Brick Lane. En skivaffar som jag hade laest om hade en konsert med rap, sa det blev ett kort besok ;). Jag far ga dit en annan gang, for den saag valsorterad ut och det ar alltid trevligt att blaeddra bland CD an att kopa dem online.

Avslutningvis begav jag mig till Spitalfields. Det omradet har jag berattat om tidigare och det var kant for att franska hugenotter startade sin vaev-industri dar. En del av husen finns fortfarande kvar och dess charm. Om jag hade haft pengar hade jag inte haft nagot emot att bo i ett av husen dar. Centralt lage och det finns lugna omraden ocksa.

1 kommentar:

  1. Kul att läsa om andra som bor utomland :)
    http://veronicabelgien.blogspot.be/

    SvaraRadera