onsdag 19 september 2012

Lincoln Inn's Fields

Idag har jag varit i Lincoln Inn's Fields igen. Vaedret hoell i sig och solen sken sa det var varmt stundtals. Jag boerjade dagen med att vila i parken igen med att laesa en bok. Dare stannade jag ett tag tills jag begav mig ut pa en promenad darifran mot Aldwych och The Strand. Jag har varit daer innan och kollat runt saa det var inte saa mycket nytt att rapportera. Daremot sa upptaeckte jag att Indien hade ett konsulat daar i en ratt  intressant byggnad samt att teatrerna i West End ligger relativt naera Lincoln's Inn Fields. Efter den lilla promenaden begav jag mig tillbaka och upptaeckte av en slump en del av London jag inte varit i innan. Omradet heter Lincoln's Inn och ar sasom Temple ett tranquilt omrade. Advokater har sina kontor haer och det ar ett lugnt omraede mitt i centrala London! De ligger naera Chancery Lane som ar ett kaent omrade for att ha maanga byggnader som inhyser advokater. Royal Courts of Justice ligger naera sa det kan ju vara forklaringen ocksa. Jag gick runt en laang stund och insoep den lugna atmosfaeren. Det ar mindre an Temple, men trots det ett behagligt omraede.  De har ocksa en liten kyrka daar. Inte lika vacker som Temple Church, men andaa intressant utanfor..Speciellt de sma gaangarna under kyrkan (vet ej vad det kallas pa svenska, kallas cloisters paa engelska). Jag satte mig paa en baenk en stund och njoet av miljoen. Efterat gick jag tillbaka genom Lincoln Inn's Fields. Daar satt jag ocksa en stund paa en baenk och studerade en ekorre. En hundaagare kom med sina tvaa hundar, som skraemde ivaag ekorren, men ekorren  var snabbare aen hundarna, saa den klarade sig. Det boerjade moerkna sa jag begav mig hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar