torsdag 6 september 2012

Olympisk Afton

Igar var jag i den olympiska stadium for att se fri-idrott. Eftersom det ar Paralympics ar det lite speciellt. Idotssmaennen och kvinnorna har olika sorters handikapp. Trots det ar de riktigt bra pa vad de gor. Jag fick se loepning i olika former: med rullstol, for blinda, idrottare utan ben (artificiella ben), laengdhopp. spjutkastning.  Personligen maste jag saega att de ar i viss maan baettre an de som tavlar i de olympiska Spelen.  Trots sitt handikapp trotsar de det och vinner medaljer. De olika sporterna skedde ungefar samtidigt sa det var svaart att fokusera helt pa en sport. Under kvaellen brann den vackra cauldronoch gav en special atmosfar. Publiken var bra och inget braak och slagsmaal som kan forekomma pa fotbollsmatcher.  Brasilien som tog guld, silver och brons i women's 100m T11 final.

http://inagist.com/all/243624118707187712/

Det var en ren frojd att se hur glad hon blev som tog guldet. Hon var blind, men kunde trots det springa till guld. Brasilien har ocksa en vacker nationalsang som jag fick hoera under utdelnings-ceremonin.

Jag var inte saaker pa att man kunde ta med sig kameran in pa stadion sa jag tog bara med mobilen. Den tar inte sa bra bilder, jag tog en del dock. Bilderna kan dock inte formedla kaenslan av att sitta daar. Det var lite speciellt  och jag fick aven se en kaendis ta guld for Sydafrika pa 4x100m (Oscar Pistorius  ). Loppet innebar at 4 killar springer var sin langd och byter av varann. De saknar ben, men springer trots det mycket snabbt pa sina artificiella ben. Efter det begav jag mig hem. Det var nastan slut och jag var noejd med kvaellen i Stadium. Det hade ocksa blivit lite kyligt. Jag hade bara shorts, troeja och sandaler pa mig. Idag baar det av till Olympiska Parken :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar