söndag 9 september 2012

Thames Festival

Idag har jag varit vid Themsen igen. Jag boerjade dagen med att promenera fran Wapping till City Hall och stannade till vid valkaenda gamla kvarter. Jag vilade pa min favoritplats i Wapping efter att gjort en avstickare for att koepa en sandwich pa Waitrose som laag i narheten. Men de var slut :(. Innan vilopausen gick jag och kollade upp andra kafeer, g och kollade upp lite cafeer men inga verkade lovande. Wapping har en del groena oaser. men trots det fina vaedret kande jag ingen lust for att vila daar. Istaellet gick jag vidare for att ta mig till festivalen vid floden. Jag gick forbi Katherine's Dock och kollade konstutstaellningen igen. Denna gaeng tyckte jag om nagra av konstverken vilket jag inte gjorde senast jag sag dem. Vid det gamla varvet fanns aeven en svensk baat som nu finns i England. Min tur fortsatte sedan till Tower Bridge. Jag passade paa att lasa lite om historien kring Katherine's Dock. Innan jag gick over Tower Bridge..skedde en bro-oepppning vilket jag missade :). Jag var for fokuserad pa att kolla vidare paa konstutstaellningen som fanns dar. 

Efter det gick jag oever bron och kollade runt pa festivalen. Mat och saker att koepa, men aven upptraedanden med musik. Det kaendes inte sa spaennande, men det visade sig senare inte bara handla om det. Om ni laeser vidare far ni reda pa den rafflande fortsaettningen. Jag gick forbi Tate Modern och en koreansk dag med mat och musik. Jag provade en saft som de bjoed paa. Det verkade intressant sa jag funderade pa att kolla in det lite mer paa vag tillbaka. Hursomhelst sa var tanken att jag skulle moetas upp med en kompis senare. Jag gick vidare laengs Themsen. Oevarallt fanns taelt dar de saelde saker eller mat. Det var svaert att ta sig fram for det vaar saa mycket folk ute..sa det tog sin lilla tid att komma fram. Jag fick tyvarr huvudvaerk innan jag skulle traeffa honom sa vi fick staella in det.  Jag maaste ha druckit foer lite vatten. I naerheten daar vi skulle setts fanns ett konstgalleri  (Gallery Oxo) som jag kollade in. Det var samma konst som innan men nu var det inomhus.  Huvudvaerken gick oever pa vaag tillbaka och jag fick under den promenaden kolla upp ett upptraedande med koreansk pop vid Tate Modern. Jag aat ocksa Churros for foersta gaangen. Gott!
Nagra talangfulla musiker spelade musik under en bro vilket jag stannade till en kort stund foer att lyssna paa.


Jag avslutade kvaellen med att se ett intressant upptraedande fran HMS Belfast innan jag begav mig hem. London goer sig baest pa kvaellen naar broar och annat aar upplyst. Imorgon blir det fyrverkerier att kolla paa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar