lördag 15 september 2012

Paddington Basin, Little Venice och S:t John's Wood

Ikvaell har jag varit i Paddington. Jag boerjade med att se pa en gammal fin byggnad som ar en biograf. Sedan passerade jag igenom Notting Hill och restaurangen dar min mamma och jag aat dumplings. Vi tyckte baada att det var for lite maat. Efter en langre stunds promenad kom jag fram till Paddington Basin. Det ar ett vattendrag med moderna byggander. Man kan aven se flodbaatar som ligger langs kanalen. Paddington Basin ar slutpunkten for Paddington-armen av Grand Junction Canal.  En del intressanta moderna glasbyggander finns dar och platsen var lugn och tranquil. Jag antar att det ar mer liv och rorelse daar i veckan. 

Jag kopplade av dar en stund innan jag begav mig vidare och sag tva figurer som jag trodde var levande maenniskor, men de var inte verkliga! Det var bara statyer. Lite laebbigt. Hursomhelst jag kom fram till Little Venice som saag inbjudande ut sent pa kvaellen och jag maste erkaenna att det sag trevligare ut an Paddigton Basin aven om det hade sin charm. Avsaknanden av groenska gjorde att den platsen kaendes lite steril. Det ar inget man kan beskylla Little Venice for. Det ar en charmig plats med mycket traed. Min tanke var sedan att aaka hem men nyfikenheten tog overhanden och jag promenerade vidare till S:t Johns Wood. Om man gillar cricket ska man bege sig dit for dar finns Lord's Cricket Ground. Jag ar var mattligt intresserad av cricket, men det var anda intressant att studera det ingraverade konstverket utanfor. S:t John's Wood ar ett dyrt omraede att leva i och man kan kanske forsta varfor. Laangs vaegen laag villor, som gav delar av omraadet, lite mindre samhaelle-kaensla. Det ligger naera Regent's Park vilket saekert driver upp priserna. Ett omraade jag ska utforska lite mer lite laengre fram. Jag var vid det laget noejd med kvaellen och begav mig till stationen som laag i narheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar