fredag 7 september 2012

Olympic Park

Idag har jag varit i den Olympiska Parken med en vaen.  Det var trevligt att ga runt, men vilka priser for maten! Det gick inte att betala de priserna :). Istallet gick vi runt och kollade upp lite av de byggnader som finns dar t ex. The Orbit. Hennes man kom med nagra vaenner lite senare och vi gick vidare runt i parken. Den ar mycket stor och det ska bli spaennande att se vad som haender nar Paralympics ar oever. Mina favoriter bland byggnaderna maste nog vara Velodromen, Aquatics Centre och Olympiska Stadium. En del av byggnaderna kommer forsvinna efter spelen sasom Basketball-arenan som jag saag. Men de tre forstnaemnda kommer vara kvar. Staemningen i parken var lika bra som dagen innan och voluntarerna gor ett riktigt bra jobb for vilket de ska ha credit. Vi gick en kort bit laengs floden ocksa. Med tanke pa hur det saag ut innan ser det betydligt trevligare ut nu med mer vaextlighet.

Vi sag Velodromen och pa vag tillbaka besokte vi en byggnad som sag lite speciellt ut. Genom att trycka pa vissa delar i byggnaden fick man fram ljud. Det var lite intressant samt fotograferingen med the olympic torch. Byggnaden var sponsrad av Coca-Cola sa man fick en cola i slutet vilket jag avbojde och nagot lite for stimmigt upptradande sa vi laemnade ratt snart det. En del av de andra borjade bli hungriga och bestaemde sig for att ga hem medan vi andra stannade kvar och tog lite bilder. The Orbit ser valdigt vacker ut pa kvaellen. Olympiska Stadium andrar till olika farger pa kvaellen vilket goer att den ser speciellt vacker ut. De har gjort ett mycket bra jobb med belysningen av parken. Arenorna ser helt annorlunda ut pa kvaellen jamfoert med pa dagen. Efter en stund borjade jag, min kompis och hennes man ocksa bli hungriga sa vi laemnade parken for att aeta. Det blev en thailaendsk restaurang i Westfield. Min mat var en god nudelsoppa. Buljongen var en aning stark, men annars god.

Detta var mina olympiska spel.Det var kul och nagot jag kommer minnas.

1 kommentar:

  1. Hey cool post! Google translates the first sentence as 'Today I have been in the Olympic Park with a VA' ... was wondering what does VA mean?
    I am glad you had fun!
    Geanina.

    SvaraRadera