torsdag 20 september 2012

Temple

Idag var jag paa en intervju hos en education agency i City of London. Vi faar se hur det gaar.  Istaellet foer att aaka hem direkt saa bestaemde mig foer att koepa en baguette och bege mig till Temple, vilket jag ocksa gjorde. Men foerst gick jag foerbi S:t Pauls och dess churchyard. Det finns en del intressanta skulpturer daer. S:t ar ju trots tidens tand, en fantastisk byggnad. Det aar fortfarande svaart for ny arkitektur att matcha det. Efter det gick jag och kopte en baguette och begav mig till Temple. Daar satt jag och lyssnade paa de rinnande vattnet fraan foentaenen medan jag aat min baguette och drack min latte. Trevligt!

Efter det begav jag mig till Temple Church och satt daer en stund innan det boerjade bli kallt och jag promenarade till Whitefriars Street. Daar skulle finnas en liten rest av ett kloster som drevs av karmaliter orden. Nu var ruinen inglasad och man kunde lassa en liten historia om det. Men innan jag gjorde det stoette jag pa vaegen paa ett hus daar den foersta tryckpressen i London startade. En del intressant information. Det blev lite foer tekniskt i slutet dock. Jag hade foer lite klaeder paa mig sa jag bestaemde mig for att gaa till tunnelbanan via Chancery Lane. Jag haar gaat denna proenad innan saa det var inte saa mycket nytt att se forutom Stapel Inn. Det aar ett litet omraade med advokatkontor naara trafiken utanfoor. Jaag saat daar en kort stund innan jag forberedde mig for att handskas med rusningstrafiken i tunnelbanan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar